Gezondheid

Mijn 2 meest favoriete smoothies

november 15, 2016

Al een heel tijdje ben ik op de gezonde toer en op zoek naar etenswaren die mijn darmen niet meer zo op stelten zet.
Sinds ik een klein meisje ben, reageer ik op bepaalde etenswaren. Onderzoekje hier, allergietesten daar. Het leverde allemaal niets op.
Toen ben ik zelf op onderzoek gegaan. Een tijdje glutenvrij gegeten, dat gaf al opluchting maar duurde jammer genoeg niet lang. De pijn en alle ongemakken kwamen weer terug.
Ongeveer 2 maanden geleden ben ik overgegaan op meer fruit en groente eten. 
Het meest hou ik van fruit en op een gegeven moment at ik niets anders dan fruit.
Heerlijk! En mijn darmen werden daar enorm blij en rustig van. 
Een leuke bijkomende zaak was dat ik een paar kilo af viel.
Op dit moment eet ik wel weer gekookt eten. Ook eet ik af en toe een boterham, maar daar ben ik eigenlijk enorm op afgekeken. 
Doe mij maar een banaan! Ook eet ik geen vlees meer. Alleen groente burgers enz.
Mijn wens is om helemaal Raw Vegan / Fruitarier te zijn. Ik ben blijkbaar nog niet sterk genoeg want voor ik het weet heb ik toch weer een zak chips open of een stukje chocolade op..
Ik heb nu gezien en gevoeld hoe goed mijn lichaam werkt op al die goede vitamientjes. Daar word ik blij van. Mijn gemoedstoestand veranderd ook gewoon. Wat geweldig wat goed voedsel met je doet!

Ik heb de afgelopen weken heel wat kunnen experimenteren met smoothies en laat je hieronder mijn 2 meest favoriete smoothies zien.

Bananen smoothie 

img_20161010_175329

Wat heb je nodig

  • 3 grote bananen
  • 4 medjool dadels
  • handje rauwe witte amandelen
  • handje rauwe pecan 
  • cacao nibs (stukjes cacao boon)
  • cocos schaafsel

De bananen, dadels en witte amandelen doe je in de blender samen met 250 milliliter water.
Dat schenk je in een groot bord en dan verkruimel je de cacao nibs, kokos schaafsel en pecan noten er over heen.

img_20161010_180152

Eet smakelijk!

Bananen mango smoothie

img_20161010_121744

Wat heb je nodig

  • 2 grote bananen
  • 1 mango
  • eetlepel amandel meel
  • eetlepel sesamzaad
  • 1,5 eetlepel cacoa poeder
  • 1,5 eetlepel yoghurtmix (mix van zaden en kokosschaafsel, te koop bij ter Weele)

Alle ingredienten mogen in de blender. Voeg ook hier 250 milliliter water toe.
Zoek een leuke mok uit en drinken maar!

img_20161010_122955

 

No Comments

Leave a Reply